Klantervaringen

SPAR Enschede

“Wat ons met name aansprak was het ontzorgen”

Hoe heb je gehoord 
over i Solution?

Via tevreden collega’s van andere SPAR filialen.  We planden een demo en kregen een goede uitleg. Wat ons met name aansprak was het ontzorgen. Ik werk inmiddels al 23 jaar in de branche en er is altijd wel iets. De eerste dag werkt alles perfect en daarna niet meer. Het is fijn om nu te weten dat er coaching, reparatie en zelfs vervanging is als er iets aan de hand is.
 

Ervaar je ook nadelen?

Voor ons eigen gebruik niet, maar ik zou de i-mop XL niet aanraden voor grote ruimtes. In het verleden werkte ik in een Jumbo van ruim 2000m2, daar vind ik het apparaat minder voor geschikt. Maar voor onze winkel is het ideaal. 

Ervaar je, naast het ontzorgen, nog meer voordelen?

Ja, het is een simpel apparaat, waar vrijwel iedereen mee kan werken. Ook zijn de meeste storingen door ons zelf te verhelpen. En zo niet, dan scannen we de QR-code, melden we de storing en hebben we binnen 24 uur een monteur op bezoek. De schoonmaakresultaten zijn goed en de vloer is snel droog. We werken met een foodservice waar ook vetten aan te pas komen. Het is handig dat we snel tussendoor kunnen schoonmaken. Dankzij de dubbele accu set kunnen we onze apparaten 24/7 gebruiken. 

Is er een directe kostenbesparing geweest door het gebruik van i Solution?

Dit heb ik niet doorgerekend, maar een belangrijk verschil is dat we nu precies weten wat we maandelijks kwijt zijn. Wanneer je zelf een machine aanschaft, lopen de kosten na de garantieperiode vaak snel op. Het is een utopie te geloven dat er nooit iets met je apparaat aan de hand is. Dankzij de service van i Solution krijg je in dit soort situaties direct hulp en zit het inbegrepen in de prijs. Natuurlijk komt het ook voor dat er iets aan de hand is door onze eigen schuld, een verstopping bijvoorbeeld. Die kunnen we meestal goed zelf oplossen.

De implementatie is geen hogere wiskunde. Alles werd geïnstalleerd door de coach en daarna wees het voor zich

Hoe vond je de coaching en training?

We hebben een goede demo gehad en vinden de uitlegvideo’s ook fijn werken. Die video’s sturen we rond in de groepsapp met alle collega’s. Als er iets aan de hand is proberen we het met uitleg van de coach of de QR-code eerst zelf te verhelpen en als dat niet lukt, dan melden we een storing. 

Heb je al gebruik gemaakt van de swap-service?

Ja, binnen een dag hadden we een andere machine. De monteur komt langs en heeft meerdere machines achterin. Het was allemaal heel makkelijk geregeld. 

Hoe verliep de implementatie van de machines?

Ik heb dit zelf opgepakt. Het is geen hogere wiskunde. Alles werd geïnstalleerd door de coach en daarna wees het voor zich.2000m2, daar vind ik het apparaat minder voor geschikt. Maar voor onze winkel is het ideaal. 

Hoe maakte je eerst schoon?

We gebruikten een oranje schrobmachine, maar die had veel storingen. De zuigmotor was al snel kapot. De garantie was inmiddels vervallen en toen liepen de kosten snel op.

Hoe reageerden je medewerkers op de machines?

Ze zijn er blij mee. Het werkt makkelijk. Je maakt even een rondje, wat bijvoorbeeld nu erg handig is met alle sneeuw en het vuil wat men naar binnen loopt. 

Heb je tips voor andere bedrijven die i Solution overwegen?

Er zijn veel producten, kijk goed wat het beste bij jouw bedrijf past. De gratis demo is zeker een aanrader. Informeer goed wat je krijgt en wat je niet krijgt, dan kom je nooit voor verrassingen te staan

Wil je weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Gratis demo

Maak kennis met onze coaches, producten en diensten. Plan een demo bij jou op locatie of in ons Experience Center in Eindhoven.